poniedziałek, 13 lutego 2017

Kremowa zupa czosnkowa



Przyznam szczerze: nie spodziewałam się, że ta zupa jest tak smaczna :D Nie mogłam się coś przekonać do jej zrobienia, ale zaryzykowałam i nie żałuję :) Moje dziecko już dawno tak szybko zupy nie jadło :P
Doskonałym dodatkiem są ziołowo-serowe grzanki :)
Zachęcam do zrobienia :)

Składniki:

1,5 główki czosnku
1 cebula
4-5 ziemniaków
0,7 l bulionu
olej
1 serek topiony śmietankowy
sól, pieprz

Grzanki:

chleb lub bagietka
masło
ulubione zioła (u mnie oregano, bazylia)
ser żółty

Cebulę obrać i pokroić w kostkę. Czosnek obrać i posiekać. Cebulę zeszklić na oleju, dodać posiekany czosnek i smażyć mieszając, aż zacznie przyjemnie pachnieć. Dodać pokrojone w kostkę ziemniaki i chwilkę smażyć. Zalać bulionem, doprowadzić do wrzenia i gotować ok. 15 minut. Dodać serek topiony i wymieszać aż do rozpuszczenia. Zupę zmiksować blenderem i doprawić pieprzem i ewentualnie solą.

Chleb lub bagietkę pokroić w kromki, posmarować masłem, posypać ziołami i startym serem. Zapiec w piekarniku aż ser się rozpuści.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz