środa, 30 grudnia 2015

Bajaderki, czyli ciasteczkowy recykling ;)


Gdzieś słyszałam o takim poświątecznym recyklingu wypieków. Troszkę poszperałam w necie i znalazłam przepis na Bajaderki :) Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym go troszkę nie zmodyfikowała rezygnując z dodania alkoholu i dodając więcej dżemu :)
Jakie wyszło? Mina mojej siostry bezcenna :) 
Miało być na Sylwestra ale widzę, że jednak nie dotrwa :)

Składniki:

200 g pozostałości ciast (u mnie pierniczki, parę herbatników, kilka krakersów)
1,5 łyżki masła
150 g dżemu ( u mnie brzoskwiniowy)
1 łyżka mleka
polewa czekoladowa
wiórki kokosowe lub posiekane orzechy

Wykonanie:

Ciasta rozdrobnić w malakserze na piasek. Dodać masło, dżem oraz mleko i dokładnie wymieszać a następnie zagnieść. 
Formować kuleczki wielkości orzecha włoskiego, ułożyć na tacy i schłodzić ok. 30 minut. 
Następnie oblać polewą i obsypać wiórkami kokosowymi.
Włożyć do lodówki aż polewa zgęstnieje.

Przepis znaleziony w sieci, zmodyfikowany :)

1 komentarz: