sobota, 20 lutego 2016

Pizzerki



Ostatnio byłam w piekarni i zobaczyłam pizzerki. Postanowiłam spróbować zrobić. Są tak łatwe w przygotowaniu, że z powodzeniem można zaangażować dzieci do pomocy :)  A potem zapewne chętnie pomogą w zjedzeniu, bo są naprawdę pyszne :)
Z podanych składników wyszło mi 8 średnich pizzerek.

Składniki:

350 g mąki
180 g ciepłej wody
25 g oleju
20 g świeżych drożdży
1 łyżeczka soli
1/2 łyżeczki cukru
1/2 łyżeczki oregano
przecier pomidorowy (ew. keczup)
ulubione dodatki (u mnie cebula, szynka, ser)

Wykonanie:

Drożdże z cukrem rozpuścić w ciepłej wodzie i odstawić na 10 minut. Mąkę przesiać do miski, dodać pozostałe składniki oraz zaczyn i wyrabiać do momentu, aż ciasto przestaje się kleić. Przykryć ściereczką i odstawić na 20 minut. Z wyrośniętego ciasta formować małe placki. Każdy posmarować przecierem pomidorowym lub keczupem, ułożyć ulubione dodatki i wierzch posypać startym żółtym serem. Piec ok. 15 minut w 200 st. C.

Smakują na ciepło i na zimno :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz