wtorek, 1 marca 2016

Domowa chińszczyzna


Dzisiaj strasznie zachciało mi się chińszczyzny. Nie wiem skąd mi się to wzięło, tym bardziej, że nigdy nie robiłam ani nie jadłam :) Postanowiłam jednak pójść na całość i nie korzystać z żadnego przepisu. Wiedziałam mniej więcej jak wygląda to danie, więc postanowiłam improwizować :)
Wyszło tak dobre, że w życiu nie widziałam, żeby ktoś tak szybko jadł jak moi chłopcy :)

Składniki, których użyłam:

makaron spaghetti
2 filety z kurczaka
1/2 brokuła
1/2 czerwonej papryki
1/2 zielonej papryki
1 duża cebula
2 garście mrożonej fasolki zielonej
garść kukurydzy z puszki (opłukanej)
2 średnie marchewki
1 średnia pietruszka
3 ząbki czosnku
sól, pieprz
ok. 1/2 łyżeczki curry
ok. 1 łyżeczki kurkumy
ok. 1 łyżeczki mielonego imbiru
ok. 1 łyżeczki sosu sojowego
ok. 2 łyżki oliwy

Wykonanie:

Makaron ugotować al dente.
Filety opłukać, osuszyć i pokroić w kostkę. Dodać curry, kurkumę, imbir, sos sojowy oraz oliwę. Całość dokładnie wymieszać i odstawić na ok. 10 minut. Dużą patelnię rozgrzać i wrzucić zamarynowane mięso razem z powstałym sosem. Smażyć często mieszając na dość silnym ogniu. 
Brokuła podzielić na różyczki. Papryki, marchewkę i pietruszkę pokroić w słupki, cebulę pokroić w piórka. Wszystkie warzywa wrzucić do kurczaka, dodać posiekany czosnek i smażyć aż warzywa zmiękną często mieszając. Dodać ugotowany makaron oraz sól i pieprz do smaku i chwilkę razem smażyć często mieszając. W razie konieczności dodać curry, imbir lub sos sojowy.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz